• سه شنبه ١٨ مهر ١٤٠٢-١٢:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٢٥
موسوی پور در صحن شورا:4-182

برای رفع گره‌های ترافیکی از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کنیم

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا در خصوص اقدامات راهنمایی و رانندگی برای حل و کاهش معضلات حمل و نقل توضیحاتی ارائه داده و تأکید کرد در این راستا از تمام ظرفیت ها استفاده خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سرهنگ موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛ در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا به ارائه توضیحاتی در حوزه عملکرد پلیس راهور تهران بزرگ پرداخته و گفت: غول ترافیک تهران در نیمه دوم سال بیدار می‌شود و همه نگران ترافیک سنگین در معابر تهران هستند. پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به اتفاق کارکنان حوزه حمل و نقل در شهرداری تهران در ابتدای ماه پنجم سال با تشکیل کارگروه‌ها به فکر مهار غول ترافیک پایتخت است. 
موسوی پور در ادامه با بیان اینکه علت سنگین شدن ترافیک در نیمه دوم سال مشخص است، افزود: سفرهای آموزشی بر بار ترافیک می‌افزاید، کاهش طول روز نیز از جمله دلایل رخداد این معضل است؛ این سفرها در ابتدای صبح و بین ساعت ۷ تا ۸ انجام می‌شود که پیک ترافیکی تهران محسوب می‌شود. در کنار این‌ها سفرهای بسیاری نیز از شهرهای اطراف تهران به سمت پایتخت انجام می‌شود که بیشترین آن‌ها از سمت غرب تهران است. 
وی افزود: ما در ماه چهارم به فکر ایجاد یک منطقه راهنمایی مستقل در شرق منطقه ۳ شهرداری با هدف کاهش تراکم ترافیک افتادیم که طرح موفقی بوده است. راه اندازی منطقه ۲۹ از دیگر اقداماتی بود که برای پیشگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی در این محورها انجام شد. کارگروه استقبال از مهر در کنار سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری تهران و آموزش و پرورش از دیگر اقداماتی بود که در این راستا انجام شد. ما از ظرفیت تمام نیروهای خود در این زمینه بهره بردیم. 
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به شناسایی ۳۰۰ مدرسه اظهار داشت: 300 مدرسه در حاشیه معابر شناسایی شده است که نیروها یک ساعت قبل از تعطیلی مدارس به منظور مدیریت ترافیک و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی در محل مستقر می‌شوند.
وی در ادامه با تاکید بر اجرای طرح‌های انضباط ترافیکی بیان کرد: طرح‌های انضباط ترافیکی همچنان در حال اجرا بوده و است. از ابتدای مهر تاکنون همکاران ما در ۳۳ مدرسه مهم در نقاط مختلف تهران برای آموزش مدارس مستقر شده‌اند. در این خصوص از فضای مجازی و رسانه‌ها نیز برای اطلاع رسانی و آگاهی بهره بردیم. در سیصد مدرسه ای هم که گفته شد پلیس مدرسه را احیا کردیم. بر اساس مصوبه شورای ترافیکی نیز تا ۱۰ صبح از آغاز مهرماه، تردد کامیونت‌ها ممنوع است که پیرو آن در ۷۹ نقطه این خودروها متوقف شده‌اند. 
موسوی پور در ادامه با بیان اینکه روزانه 2200 تصادف ثبت می‌شود، گفت: به طور میانگین در طول سال ۵۵۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند؛ گفتنی است ۲۲ درصد از تصادفات کشور در تهران رخ می‌دهد که روزانه ۹۰ هزار تخلف اعمال قانون می‌شود؛ قرار است ظرف مدت یک هفته کارگروه مشترکی میان پلیس و حوزه حمل و نقل و ترافیک تشکیل شود تا برنامه‌هایی که تدبیر کرده‌ایم تبدیل به یک خروجی واحد شده و قابل اجرا باشد. 
رئیس پلیس راهور تهران افزود: توسعه حمل و نقل عمومی با استفاده از بی آر تی، تراموا و مترو نیز در دستور کار است. مدیریت هوشمند کنترل ترافیک نیز از جمله اقداماتی است که در حال انجام است که در این زمینه جز در مورد چراغ‌ها هنوز از هوش مصنوعی استفاده نکرده‌ایم. افزایش نظارت و کنترل‌های ترافیکی و برخورد با تخلفات با استفاده از سامانه‌ها به منظور کاهش تماس مستقیم با پلیس انجام شده است، به عبارتی برخورد با تخلفات از طریق دخالت مستقیم پلیس تنها در معابر اصلی انجام می‌شود و در محلات برخورد مستقیم با تخلفات نداریم. ساماندهی حمل بار و مسافر با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی نیز از دیگر اقدامات اجرایی است.
وی در ادامه توضیحات خود در خصوص وظایف و انتظارات از پلیس نیز اظهار داشت: از جمله توقعاتی که شهروندان و مسئولان از پلیس دارند مربوط به انضباط ترافیکی است؛ برخورد با تخلفات ساکن در پیاده‌روها و تقاطع‌ها که اولین اقدام در این باره که رسانه‌ای هم شد، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه بود که موجبات آزار شهروندان را به دنبال داشته است. عده اندکی با انجام حرکات نامتعارف در بزرگراه‌ها امنیت جانی خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند. 
موسوی پور افزود: ایمنی تردد کاربران ترافیک و کاهش جانباختگان سوانح رانندگی با اجرای طرح‌های عملیاتی، ساماندهی تردد موتور سواران که یک معضل اساسی است، کنترل معاینه فنی خودروها به منظور کاهش آلودگی هوا، کنترل سرعت‌ها و برخورد با رانندگان متخلف در این زمینه از دیگر مطالبات است. 
وی ادامه داد: قصد داریم از بازنشستگان خود نیز تجربه انتظامی و ترافیکی دارند به عنوان همیار ترافیک با پوششی مشخص در بخش ترافیک بهره ببریم. برخورد با رانندگانی که حین رانندگی در تلفن همراه استفاده می‌کنند و نیز آنانی که به کمربند ایمنی بی‌توجه هستند از جمله مطالباتی است که متوجه پلیس راهور است. اعمال قانون و مسئول سازی عابران پیاده هم از دیگر وظایف پلیس است. تغییر ساعت سازمان‌ها و ادارات نیز در برنامه پلیس است. ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوسی نیز باید در دستور کار قرار گیرد. به شهروندان قول می‌دهیم که با تمام قوا در خدمت آن‌ها باشیم.
ادامه دارد...
 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: